maanantai 2. heinäkuuta 2018

Talous numeroina

Nyt päästään numeroiden äärelle.

Mun budjetti ja talous ja kaikki suunnittelu on vasta alkutekijöissä, oon vasta ruvennut tämän vuoden puolella sitä seuraamaan. Harmikseni myös nollasin hetki sitten luonnokseni, johon teen aina budjettisuunnitelman sähköpostissani, joten en näe nyt kokonaiskuvaa alkuvuodesta tähän hetkeen. Mutta minulla on tämä hetki. :)


Kesä-/heinäkuu

Tulot: 1536 euroa/kk


Menot:

  • Pelivelan lyhennys läheisille 235e
  • Opintolainalyhennys 86e
  • Klarnalyhennys 50e
  • Vesilasku 66e
  • Saunalahdelle(netti, osamaksuja ja kolme puhliittymää) 101e
  • Dna puhelimet 12e
  • Sähkö- ja vesilaskuihin 45e, laskusäästöön.
  • Credit24 79e (viimeinen lyhennys!!)
  • Lindex lastenvaatetilaus 79e
  • Säästöön 100e
  • Myöhempää käyttöä varten säästöön toinen 100e (tästä 50e tyttäreni synttärilahjaan ja 50e varatäydennys miehen määrittelemään lomarahaan lomaviikolle.)
  • Ruokaraha 400e
  • Käyttörahaksi se mitä jää, eli 180e

Minulla ei ole varsinaisia vuokrakuluja, ne ovat mieheni maksettavana, olemme jakaneet menomme aikalailla niin, että meille jää samanverran käyttöön talousmaksujen jälkeen, joinain kuukausina jää toisella tietenkin enemmän, koska omat menot ja kulutuslaskut maksamme. Itselläni talouslaskujen osuus on tässä kuussa 611e.

Kuten huomata saattaa, velaksi on elelty. Aika huoletta ja ylivarojen. Ja muutenkin kuin pelaamalla, laitteita on otettu osamaksulla, sekä klarna on iso. Onneksi oon herännyt nyt, vielä kun asian voi saada kuntoon! 

Muuten lyhennykset ovat aikalailla korottomia, lukuunottamatta Klarnaa, joka nousee kuukaudessa kuluja ja korkoja melkein 20 euroa, siis melkein puolet koko lyhennyksestä. Tämä kuitenkin vaatii enemmän tekstiä, joten avaan velkoja enemmän toisessa kirjoituksessa.


En pelannut tänäänkään <3

4 kommenttia:

  1. Tosi hienoa ensinnäkin, että olet tässä pisteessä missä olet - maksamassa velkojasi.
    Ja ihania läheisiä sinulla :)

    Jään seuraamaan blogiasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei jee! Kiitos ihka ekasta kommentista ! Tanssin vähän mielessäni :)

      Ja kiitos kehuista, oon itekkin aika ylpeä itestäni, että oon nyt herännyt todellisuuteen :) vielä kerkeää nousta täältä :)

      Mä käyn taas lukee sun blogia, onko vinkkiä miten pääsen suoraan ekaan tekstiin? Jotenkin vaikea noita sun kirjotuksia mobiilissa selata, kun aina joudun etusivulle. Varmasti en vaan osaa jotain kikkaa, siks kysyn! :)

      Poista
    2. Tuo minun blogisivu on muuten vähän erilainen ja minulla meni siinä hetki oppia itsekin käyttämään.

      Mutta kun menet sivulle, niin vasemmassa ylälaidassa on kolme viivaa
      Niistä painamalla saa esiin sivupalkin. Siitä ekana on Arkistoi ja sieltä pääsee sitten valitsemaan kuukausia ja siitä ekaan tekstiin joulukuuhun 17.

      En meinannut itsekään mobiilissa oikein ymmärtää ensin miten tuo toimii. Ja tosiaan mobiilissa fiksuin tapa on varmaan tuo arkiston kautta meneminen.

      toivottavasti auttaa :)

      Poista