torstai 10. tammikuuta 2019

Mitä mulle kuuluu? Entä mitä sulle kuuluu?


"Haluan kirjoittaa, 
koska haluan saada jotain tekstiä aikaan 
ja myös päästäni ulos,
jotta saisin myös järkevää tekstiä."



Mulla ei oikeastaan ole mitään sanottavaa.
Pohdin kauheesti mitä kirjoittaisin. Kirjoittelin jo kahestakin eri aiheesta pohdin Jouluna olluttaa pelihimoa, pohdin liikaa kiltteyttä. En kuitenkaan saa mitään järkevää ulos, nää asiat ei vaan muotoutunut yhtään loogisiksi. Pää on puuroa, joka vaan tahtoisi kertoa jotain. 
 
Ja koska en kuitenkaan saa mitään järkevää ulos, halusin kirjoittaa selkeästi sekaisen eli ihan suunnitellusti vain jotain. Haluan kirjoittaa, koska haluan saada jotain tekstiä aikaan ja myös päästäni ulos, jotta saisin myös järkevää tekstiä. On tympeää katsoa, kun viimeisin teksti on tehty sunnuntaina. 




Mulle tuli myös tarve kertoa mun kuulumisia. 
Ja halusin sen nimenomaan tehdä tänne. Välillä vaan tulee fiilis, tahtoisin kaiken mielessä pyörivän tuoda esille, mutta yleinsä sille kaikelle tekstille ei ole muuta yleisöä, kuin puoliso. Puolisokaan ei työpäivän jälkeen oo aina ihan kaikista vastaanottavaisin, joten kuulumiset pitää kertoa osissa.






On niin tärkeetä saada jakaa omia asioitaan, on tärkeetä saada kertoa ne jollekkin. Ihan kelle vaan, jollekkin, jota kiinnostaa. Toiselle tuntuvat pienet asiat voi itelle olla niin tärkeitä. Se, että moikkaat kadulla ihmistä voi olla hälle päivän ainoa auringon paiste. Se, että kuuntelet keskeyttämättä jonkun kertomuksen siitä, että häntä ärsyttää joku, voi olla sen pelastus. 
 
 
 
Joskus se vaatii kuuntelijalta paljon, eikä aina jaksa, mutta kun jaksaa. <3

 
 
"Hän elää hetkessä. 
 Ihmettelee paidan reunaa, tuttiaan, 
välillä tarkistaa, että äiti on yhä vierellä."
 
 
 
 
Päässä pyörii paljon. 
Tässä istun meidän sängyllä, vauva katselee tuttiaan vieressä. Tuo ihana, joka nyt oppinut ryömimään ja tuntuu, että kaikki pitäisi oppia nyt samantien, kun kerta tänkin oppi. Hetkeksi katkesi kirjoitus, koska piti pysähtyä ihailemaan. Hän elää hetkessä. Ihmettelee paidan reunaa, tuttiaan, välillä tarkistaa, että äiti on yhä vierellä. Hymyilee. Harjoittelee. "Tätätätäätttä" kirjaimellisesti, näin hän keskustelee. Välillä tulee eri tavuja, mutta nyt hän kertoi näin.







Se syy miksi mulla on tietokone sängyllä ja vauva vieressä hereillä. 
Mulla alkoi tänään vihdoin se avoimen AMK:n kurssi! Oon superinnoissaan. Mun kotiäitiaivot saa heti alkajaisiksi niin super mielenkiintoisia asioita pohdittavaksi, etten malta odottaa mitä lisää. Oon myös innoissani siitä, että vaikka nyt teen kurssia avoimen kautta, se tukee myös mun tutkiin tähtäävää koulutusta, oon kokoajan lähempänä ja lähempänä valmistumistani.
 
Kuitenkin mua myös jännittää. Loppu kuusta on tentti asiasta. En oo opiskelut hetkeen, joten entä jos en onnistukkaan? Entä, jos en sisäistäkkään asioita. Jos jos jos. Harjoitellaan taas hetkessä elämistä ja itseeni luottamista.






Mutta oon niin innoissani! 
Mulla alkoi jotain omaa, jotain mihin paneutua, mutta joku ohjaa mua siinä eteenpäin. Teen niinkuin mua ohjataan. Oon niin fiiliksissä.





Vauva siirtyi nukkumaan päiväunia, niin myös kerholainen. Itsellä siis edessä kahvin keittoa.






Mitä sulle kuuluu? Kerro kaikki mitä tahdot, ihana kuulla mimmosia asioita sä pyörittelet sun mielessä!

Onko sielä lunta? Mitä olet tänään tehnyt? Mikä ärsyttää? Ilahduttaako joku?

Anna tulla!







Kiitos, kun luit, mulle merkitsi paljon. <3 Pistin vähän väriä elämään. <3




En pelannut tänäänkään. <3

2 kommenttia:

  1. Minulle kuuluu kaikenlaista jännää, kiitos kysymystä. Suurimmista mietteistäni voitkin lukea viimeisimmästä blogipostauksestani koskien elämän suuria kysymyksiä...

    Ihana lukea sinun "äitiaivo"postauksia, ne tuo toivoa, ehkä minäkin vielä joskus saan nauttia äitiaivoista!

    Muutenkin sun postaukset on niin hyviä! Kivaa lukemista. Mukavaa tulevaa viikonloppua =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos ihanasta kommentista. <3

      Mä luin sun suunnitelmista, isoja asioita! Oot kyllä rohkea, kun lähit tolle tielle. kuulutko mihinkään vertaistukiryhmään? Toivon niin, että kaikki menee hyvin. <3 en ookkaan ikinä Tämmöstä projekti seurannut. joten tsemppiä tuleviin myllerryksiin, ihana saada seurata matkaasi!!!

      Ihanaa viikonloppua myös sinne <3

      Poista